onsdag, oktober 10, 2007

Hela vägen ner til Malmö

Emil Jensen är bäst

Mitt i all förvirring om behörigheter, reseräkningar, lampors vara eller icke vara kommer jag på att jag drar om två veckor.
linn och jag skall till Sverige, det förlovade landet

Planer skall smidas, folk skall träffas. Får se om jag kommer tillbaka. Kan man begära politisk asyl i samma land man bor.

O hela vägen ner till Malmö skall jag njuta av att jag inte åker ensam som i emils sång. Vi kan ta en kaffe i Norrköping, inte behöver vi sakna. Hon är ju där, jag med.
Solen över alkisrutorna i Hässleholm. Kanske får vi se Holger i Vinslöv. Kongen i Kristianstad. Kina i Tollarp. Bemmy i HBG, en stilla shakespearesonett, ett slott, en full sjöman, ett mångtolkat slut.
Malme, en förort, ett torg, nobel, Hörbys ljusa kärlek.

Vi ska dit. Vete fan om dom kan dra mig därifrån

8 kommentarer:

Anonym sa...

Se till att Linn blir så frälst i Skåne att ni blir kvar.

En annan grej. Jag kom på idag att jag inte har tänkt på att uppdatera tomtetävlingen sen igår. Börjar väl tappa intresset. Ska vi lägga ner och låta dig vinna på walkover?

Konungen sa...

Tomtetävlingen e viktig

Anonym sa...

Är jag med i tomtetävlingen?

Anonym sa...

umos
alla som ville med
kolla o anmäl dig på
www.wismen.net

/johannes

Anonym sa...

Uppdaterade till slut men fan vet om jag gör det nån mer gång.
/Rebellen E

Anonym sa...

...du verkar ju inte kolla nåt ändå numera.

Konungen sa...

eru neg elon

Konungen sa...

Du håller på o vonne snart ju
Jag har haft misstänkt morkulla flera gånger
men ent string man