fredag, oktober 19, 2007

Det räcker nu

Kung Wiehe säger det jag själv tänker. Redan 1985 då denna spelades in.
Men det är sak samma idag, sak samma 1972.
Det räcker nu.
USA spränger bort Irak, innan var det vietnam eller sydamerika.
Sverige håller på att tappa känslorna. Man bara tar emot.
Det finns alltid en bonde med eller utan fru att engagera sig i.

Nu gnäller kommunerna och vägrar ta emot flyktingar, ministrar säger att kosovoabaner stjäl och sen sjunger dom sånger de dära bruna ministrarna.

Men som sagt, det räcker nu.
Ge mig Annie Bodelsson på en synth och ett släpigt solo på gitarr och det är bra.

Jag skiter i miljön, jag skiter i folk som välter korvkioskar.
Jag bryr mig om de döda barnen.
Fast de är inte direkt så att Israels terror toppar några löpsedlar

Spräng skiten så man får gå hem sen

Inga kommentarer: