tisdag, augusti 21, 2007

Wiwallius

Gick upp tidigt. mitt liv blir mer o mer som Prousts. Somnar o vaknar tidigt.
Var dock vaken ända tills dagen blev tisdag igår.
Det var ganska fint.
Drömde konstiga drömmar om att jag var i Italien, Toscana och hade en trädgård där.

Det är fan mitt mål. Jubba ihop fett med stål här på min kommunala ansvarspost sen köpa ett hus i Toscana. Ett hus med kuperad trädgård där allt växer. Det och ett bra sällskap.
Inte mer än 12 böcker. Baudelaire sa det en gång. Man behöver bara 12 böcker, sen får man byta. Då blir packningen liten

Man behöver för övrigt väldigt lite saker har jag kommit på. Prylar är överkurs. Prylar tyder på desperation hos individen. Man köper sig inte lycka.
Fast ett trojanset ger en del glädje onekligen.

Mot Toscana

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att vi jobbar som soctanter. Jag ska också ha ett litet hus i Italien, men inte i Toscana. Huset ska liksom hänga ut mot havet från en klippa.

Konungen sa...

Sen kan vi hälsa på varandra.
Det blir bra det
O dricka dyra drinkar på novisers vis

Anonym sa...

Du har ju blivit smittad av Umos-sjukan.
Det är ju tisdag i dag ju.

Konungen sa...

Ja o igår blev dagen måndag tisdag kl tolv?
Eller?
Dymma umos

Anonym sa...

Toscana är ett fint steg på vägen mot Costa Rica. Jag bejakar din idé.

Anonym sa...

Och UMOS hus torde ligga i Ligurien, detta Afzelius-omsjungna (?) landskap.

Anonym sa...

Gärna ett hus i Ligurien. Eller i Positano, eller på den där ön där de spelade in filmen, Il Postino, eller runt Taorminatrakten ... Glass, vin och limoncello ska det bli.