torsdag, augusti 30, 2007

Torsdag, en dag för att låtsas man säger Thursday

Folkpartiets idé om ett litterärt kanon är kanske det enda skojiga av de dumheter Alliansen har kommit på. Kan fortfarande se våra barn iklädda bruna uniformer deklamera Emelie Flygare Carlén o Heidenstam.Dock slog tanken mig om musikens grund.O givetvis erbjuder jag mitt musikaliska kanon.

10 skivor man MÅSTE ha o varför, ja gillar inte alla, men deras plats är ju som den är. Diskutabel på ett odiskutabelt vis

1 Hunky Dory / Bowie. Mkt som vilar på detta mästerverk. Grym skiva dessutom

2 Dylan. Men vilken. Highway 61 tar jag. Dylan är Dylan är Dylan

3 Cohen Songs From A Room. Mkt som har influerats av den. Tänk alla ledsna män med gitarr.

4 Nåt med Sonny Boy Williamson. Annars inge Stones, annars inge Oasis. Hade ju vart rätt skönt ioförsig

5 Iggy Stooges . Ja så är det bara. Låter skit i mina öron

6 Lou Reed / Berlin om de e den med Caroline Says.

7 Velvet Bananskivan.

8 Four Tops. Allt med Four Tops.

9 Faust IV Annars inge kraftwerk, inge synth inge Billy Bolero

10 Tom Paxton. Vart hade Bruce suttit o druckit latte utan Tom PAxton

NOTERA att det finns inge beatles på min lista. Beatles är trista posörer

För övrigt var det frost i natt. Men frukta ej mina blommor mår bra.
o ida ska jag på ICA o jag ska ha massa besök o jag ska ha tråkigt
Men mest ska jag spela Bruce när han gör Pete Seeger

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det räcker väl att man äger skivor som man själv tycker om? Bara för att man gillar musik behöver man väl inte ta ansvar för historien?
Jag använder gärna toalettpapper, men jag köper inte toalettpapper som jag inte vill ha bara för att de skulle ha något specifikt värde i toalettpappershistorien.

Konungen sa...

gnällbög

Konungen sa...

O nej det räcker INTE btw
Jag anser att musik ska va talibanistiskt styrd

Petter Malmberg sa...

Och du har givetvis många Sonny Boy W-plattor.

Konungen sa...

flabben glyttajävel