lördag, augusti 18, 2007

Sad dark eyes

Spelar Mick Harvey, massor.
Inte så rött o inte så mot samhälleliga institutioner. men ändå.
Den låten som var med på en Peelsessionbootleg med Birthday Party och senare gavs ut med Mick Harvey och Die Haut är så stark.
Depp var bättre förr.
En kärleksvisa av stora mått.

Jag vet inte varför men Nick Cave har verkligen präglat mitt liv, o det blev ju fint jue. Mick Harvey, Blixa, wydler, Howard, tracy Pew o alla andra. Mina stora idoler.
sällan jag spelar skivorna längre dock.
Men jag kan fortfarande varenda sekund utantill på tender Prey. Världens bästa skiva. Med teckningar på inneromslage av Nick ritade på ett hotell i stokkolm.
Deanna. Vilken skiva.
tror inte ens jag har den här uppe. Behöver den inte.

Jag tänker på Sad Dark eyes ikväll. Jag njuter den om o om igen.
i väntan på nåt annat

Inga kommentarer: