lördag, augusti 18, 2007

Kuvad?

Sitter o klurar på en sak jag skrev i jobbet en gång. Nåt med, "stark misstro mot myndigheter och andra samhälleliga institutioner" ja jag skrev samhä... jag borde ha spö.

Men det är ju sunt att ha en stark misstro... Jag har det själv, varför är det ett problem?
Samhällets uppgift är att ha institutioner som kuvar de som inte passar in. Det är en av reglerna. Lex koncerta.
Man sätter diagnos på allt, även det friska. Man förminskar därmed de som har dessa diagnoser, inflation i bokstavskombos.

Har man vart klient i detta samhälle har man en stark misstro... Det är naturligt. De största idioter jag har träffat har vart på andra sidan skrivbordet. Puckot i Solna som tyckte att jag var för snygg för att vara deprimerad. bara o gå ut o bli kär liksom. Tjosan.
Tantan som förklarade att fiskar har ett tungt sinne. Där ser man. Synd jag inte är född en vecka senare. Då hade livet vart helt annorlunda
hon på FK som satt o förklarade för en att pension är bra.
O jag menar Farbror Blå. Göteborg 2001 var ju fint. Osmo Vallo. Va fan e det för nåt.

Men visst är jag kuvad. Jag kan lika gärna sluta drömma om den stora förändringen.
let´s Dance börjar väl snart. Så jag slipper drömma. Soma till folket.

Jag tycker seriöst att tevi fördummar. Jag tycker seriöst att det är konstigt att nån bryr sig om Paris Hilton, ointressant o ful e hon. Fast hennes sommarsingel va ju ganska bra. Aftonbladet är min fiende. Köpte expressen innan för o ha när jag badade. Den tog fyra minuter att läsa. Det mest spännande är att Pias gamla kund på reklambyrån uppenbarligen lider av smärtsamma erektioner o därmed måste ronka picken titt som tätt o då ibland glömmer att tvätta händerna så hans sperma hamnar i unga drogade kvinnors underliv. Där ser man.

Bra man tänker efter ibland, så man inte blir det man inte vill va.
Ikväll blire bara röd musik, musik som har en stark misstro mot myndigheter och andra samhälleliga institutioner.

Så är det. Ge mig en näve kärlek o jag är glad.

Inga kommentarer: