söndag, augusti 19, 2007

Jag sitter här och duger

Programmet Sverige hade en fin intervju med Bob Hansson innan ida. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Bob Hansson. Men jag älskar honom, det gör jag. Att höra honom läsa sina dikter är lika underbart varje gång.
Man ska ligga med rumpan bar mot solen och bara duga. Det är poesi det oxå. Han är en man som gör vad han vill. Det är stort i min bok. Har ett flertal gånger sett honom fika på borgarhaket Konditori Prinsess på Lidingö. Alla stirrade på honom, något han sket fullständigt i. Han bara satt där o dög i sin röda malätna kostym.

Sen hade Sverige den goda smaken att visa ett reportage från Hultsfred 1990. Jag var där. Fast jag måste ha missat mkt, Waterboys tex. Mindes dock med glädje Thåström och Sator. Och en del annat. Fast ganska lite.
Thåström är oxå en man som gör det han vill. Han drar till amsterdam o ger ut skitmusik istället för att pensionsspara lite i folkparkerna. O hur stor är inte han. Emmaboda 85 o han hade snyggast kläder o rörde sig som en gud. Det var kärlek.

Emil Jensen göräven han det han vill. Han skriver sina texter och struntar i resten. De andra.

Dessa människor som så krävande älskar livet är mina idoler. Dom o så många fler. Ni alla som struntar i vad folk säger och gör det ni måste och vill.

Jag ska bli mer sån, men nu ska jag ut o visa rumpan för den rest av sol som lyser över byn och känna att jag duger

13 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag har suttit och dugit" sjunger även Bo Kaspers. Det har de snott av Bob alltså? Inte tvärtom?!

Konungen sa...

kaspers bara snor
nazister e dom å

Anonym sa...

Va Sverige va de för nått? Jag tittar ju sällan på tv, när gick det? Skulle vart kul å sett Hultsfred 90, tiden då man var ung och frän.

Konungen sa...

kvart över sex på tvåan varje sönda
bra

Ytspänning sa...

Jag har druckit öl med Bob ett par gånger, han är förvånande lite förvånande. Men han är snygg i sin nya frisyr och såg faktiskt ut att ha duschat sedan sist.

Anonym sa...

Mäh! Enda gången i mitt liv som jag var frän, var på Hultsfred -90. Jag såg Waterboys, men inte dig. Såg du mig? Jag var blond på den tiden.

Anonym sa...

Ung också.

Anonym sa...

fan umos
Du ja pibben bemmy. alla va där
kanske har vi stått exakt bredvid varandra

Anonym sa...

Svindlande tanke! Funderar på att leta upp en bild från förr och kasta upp på gamla bloggen alt. myspace. ujujuj...

Anonym sa...

härligt pibben
ser ja fram mot

Anonym sa...

Sverige inslaget kan man se här: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=37591

Fridens.

Anonym sa...

under kultur och nöje....

Anonym sa...

Elon var inte där.