fredag, augusti 17, 2007

Jag längtar...


Shakespeare är nog världens coolaste ställe, ett ställe för oss vinnare i livet. Läget på andra våningen på Knutpunkten ger spanutsikt på smuggelhandlarna som köpt öl. Toalett hade de inte på fyra åt. Ett bakslag dom har det nu. Ölen är skitdyr, när man försökt va nykterist, typ innan elva dåra är läsken föga förvånande varm o än dyrare.
Men vilka stunder man haft där. Bemmy the bem o jag. Jag skrev en hel Shakespearesonett där en gång om en man vid namn tord.
Jag minns mitt första besök, en sen kväll, de hade bara äcklig öl. Jag blev glad. Sen blev det litta slagsmål. Gladare. Dyrt äckligt och farligt
Perfekt innan man ska över till kronborg o sitta o fundera på livet.
Perfekt i största allmänhet.
Shakespeare. Frihetens oas. Där man kan vara den man är. Om man nu vill va det. Inte s säkert ju.
Jag sitter mest o drömmer om min soffa just nu

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, fan. Till och med jag har varit med dig och Bemmy på Shakespeare. I väntan på att få kissa på Danmark...