torsdag, juli 26, 2007

Vägra Raggarna Bensin





Efter en händelserik dag på mitt arbete, jag kom dit, drack en kopp java, mailade lite, skrev en utredning, hade en fika, två besök, lunch med Linn o Åsa, fika, möte, fika, diskussioner om en hund, ja som ni ser en bra dag, begav jag mig ut från Kommunhuset.

Solen skiner o jag trodde så klart på solsting. Typ 100 raggarbilar med tillhörande 300 raggare stod utanför. Folkligt festligt fullsatt. Språkade lite med Linn om detta, hon hävdar att det är en sed att tomtarna inviger något. tror jag.
Jag var rädd, men tvungen att handla. Väl på ICA såldes det väldigt mkt Fanta till stora människor med tatueringar och skinnkläder.

Jag stannar inne ikväll jag

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju bli vän med dom och be om att få åka en sväng....

Konungen sa...

Jo eller låta bli

Anonym sa...

jag har faktiskt inte nämnt något om tomtar som inviger något. Trevlig dag idag för övrigt, massa intressanta diskussioner och utredningar.

Konungen sa...

Sant
Mitt minne gjorde en lapsan tjoang där

Ja det var en bra dag.

Nu spelar jag samma låt massa gånger o röker o inser att det snart är helg

Anonym sa...

Vill tillägga att parkeringen i folk(edsby)mun kallas "Raggarparkeringen". Alltid. Året runt.