måndag, juli 16, 2007

Skåne-Hälsingland 4-2











Efter denna Calderonska dag på arbetet var man mör. Jobbets höjdpunkt var en intressant diskussion med Linn, hon börjar seriöst få idolstatus hos mig. Jag kan säga som så, hon är en jävel på internet.
Iallafall. Jag gick hem, påtagligt missnöjd.

Skicka ett SMS till JP om mete, han dök upp. Vi plockade mask o blev bitna av blinningar. Begav oss åt Kägelholmen till där vi möttes upp av en skitstor katt som lystet kollade in oss. Hade han inte mkt för. Till sist fick jag upp en liten, mkt liten aborre. Katten blev galen o hoppade efter den trots att kroken va i munnen. en hälsingkatt. Jörgen fick en löja.

Sen bytte vi plats till bron vid caféet. Det var härligt så folk glodde. Fem banjobarn kommenterade vårt fiske rejält ljudligt. Helt ok. De små liven vet ej bätter. Men när dom började kasta sten på flötena våra gav vi upp o gick tillbaka.
Jag fick ytterligare tre minimala. Jörgen en mört. Jag vann tävlingen vars existens han ej kände till.
En mycket bra och vacker och rogivande trevlig kväll i bra sällskap.
Jag är nöjd

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också fiska! Men inte meta vid Kägelholmen... Ska vi ta en tur till min stuga vid Långrösten nån dag?

Anonym sa...

JA