onsdag, juli 18, 2007

Sanna Kallur vår tids A-barn, en sann arisk jänta

I dagens Aftonblad står de att massa fina svenska stars inom idrotten, exempelvis, Pernilla "jag gillar Ultima Thule" Wiberg och sillfjanten Alexandersson tycker att STATEN ska ta sitt ansvar o ordna gympa minst en TIMME om dan för våra svenska barn.
Skitbra.
Uniformer oxå tack, bruna.
Jag menar. De flesta gillar inte gympa. Det är inte så konstigt, de enda som gillar gympa är cromagnonkillar med usla betyg som får nån form av status genom att kunna spela nån dum idrott.

Jag har alltid hatat gympan och gjorde tidigt en princip i att skolka bort exakt så många timmar att jag inte fick kryss.
Varför ska denna fysiska fostran vara så viktig. Det finns massa ungar som mobbas för att dom e kassa på gympa. Vill vi ha mer mobbing.
pernilla o hon tjackH från Falun står för ett medeltida ideal som jag hoppades vi hade lämnat.
Sen att dom som är mindra bra på gympa ofta är bra på andra ämnen o får arbeten när dom e vuxna o inte kommer att gå på soc hela livet o kosta stålars är uppenabrligen för dessa kretiner en annan sak.

Mitt förslag Pernilla är att du lär dig tänka o räkna till tio utan att göra fel så ska jag gå lite raskare när jag går hem idag. Från mitt arbete där jag betalar skatt o inte bor i Monaco med inavlad norrbagge som heter Bödvar

Dra åt helvete med era teorier om vikten av gympa.
Ni är utvecklingsstörda o saknar hjärna.
Sen att ni tillhör den promille av promillen som kan livnära er på era meningslösheter är ju bara tur.

men ge fan i mig

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tror inte att det är gympan det är fel på. Den eventuella otrevliga känslan uppstår i omklädningsrum och duschar, så det måste fixas på nåt sätt. Egna bås kanske? Sen kan de skippa läroplanen och bara fokusera på att elever ska röra på sig ... i den form som passar eleven. Då tror jag att mer gympa skulle vara jättebra. Alla bör dock lära sig att simma, så den biten av läroplanen måste följas.

Anonym sa...

fråga mig inte hur jag vet det men pernilla wiberg hade typ 5.0 i snitt i gymnasiet. fråga mig inte hur det gick till heller...

fotbollen var ju kul tyckte jag. fast det var nog bara den.

Anonym sa...

P
Wiberg är från Norrköping. Kam man läsa i Norrköping får man 5,0 i snitt

Anonym sa...

Man får väl hålla med hurtbullarna om att fysisk aktivitet är viktig, kanske ännu mer nu när barnen sitter som förstenade framför datorerna. MEN i det läget ÄNNU ÄNNU ÄNNU viktigare att inte få de redan stillasittande kidsen att hata att röra sig på grund av att de blir utsatta för gymnastiksalsnazism! Vettiga gympalektioner, med valmöjligheter, tack!

Anonym sa...

hörru bemmy skaru ha en propp eller

Robin sa...

Ja! Girlfight!

Anonym sa...

"cromagnonkillar med usla betyg som får nån form av status genom att kunna spela nån dum idrott"
- Ja, fotbollsspelare alltså. (Var bara tvungen)

Gympa? Fy fan! Men folkfetman ökar... Vad göra? Det är i alla fall tur att Sveriges befolkning har två smäckra och snygga ideal som du och jag, J.

Anonym sa...

Förresten:

"Alla bör dock lära sig att simma, så den biten av läroplanen måste följas."
- Nej, det tänker jag inte gå med på U-M.

Anonym sa...

Elon! Kom genast upp. Vi ska öva i Övre hammaren. Alla måste kunna simma, i synnerhet fågelskådare.

Anonym sa...

Nu tog det visst hus i helvete här.
U-M! Tack för erbjudandet, men jag är stolt över att inte kunna simma! När jag dör ska det ske genom drunkning, annars vill jag inte vara med.

Anonym sa...

Då blir det till att använda armkuddar. Jag har varit fritidsfröken och är proffs på att få på sådana.

Anonym sa...

U-M VS. Elon i like. Mera mera, å just i detta nu hoppade Putting out fire with gasoline med Bowie upp i min hjärna. Jajavet, det är konstigt dedär.