söndag, juli 22, 2007

Fiske med rullrekord

Jo. Jag bjöd med mig själv till Tomas stuga. Den ligger bortanför Långhed, så det var en spännande resa. Vi skulle fiska, men först skulel rekord slås. Rullrekordet. Att rulla långstast från toppen av nån backe, vi kom tre meter längre än gällande rekord. FANTASTISKT

Rörande fisket dryftade jag detta en del med Elis o han förklarade för mig att jag bara tappar mina, det har tomas sagt. Barn är bra ety sanningen följer dem. Så det var med visst hopp om att visa lapparna var skåpet skall stå jag åkte ut i båten. Tomas fick en minimal gädda. Anna-Karin inget. O då. HUGG. En liten gäddare. O ja jo jag tappade den. Så klart. Sjön var vidunderligt vacker, sällskapet å. Jag fick ett bottennapp o då gick spöt av, det var i sanning udda, men varför bli förvånad. Tomas drog en fin abborre som synes på bild. O ja jag lyckades få upp Hälsinglands minsta gädda.

Skåne-Lappland 1-8.

TAck för en fin dag vänner






1 kommentar:

Anonym sa...

Diktatorn Obelix var mycket nöjd med födan.