fredag, juli 06, 2007

Det va i Byn det skedde, som vanligt





































Johan, Kjell och Annelie kom på besök med en vacker vimpel. Grodan jag köpte efter Tuas o Monkans kupp hälsade dem välkomna. Jag guidade med van guideblick gästerna runt i byn. ICA, ett hus, bandyarenan, pizzeria bandy o snåltord. Jag känner alltid när det kommer vänner från stan att jag liksom urskuldrar att jag älskar byn, så ock ida. Vi fick även en egen guidning då Johan visade var han blev skjuten.
Sen var det dags för festival, ett synthband som inte kunde spela synth är annorlunda. Jag menar hur svårt kan det va. Elis var så klart på plats. Johan kompade Kjell i en konsert som var underbar och vacker. När vi satt där kom det en vakt och tog Majorskans cider, hon blev sur. Jag förklarade att det är så det går till i byn. Efter spelningen var det rokkstjärneliv i den stora logen. Att få tala med Kjell som har vart idol sen man var typ tolv var stort och man sa inte så mkt, mest gapade jag tror jag.
Sen spelade Pets från Edsbyn. Det var övergrymt bra. JP slöt upp, sen var det nå kontryskit så tua o jag gick hem. Nöjda.
O imorgon e de krysset
















3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att det finns en korrespondent på plats där det verkligen händer saker! I Helsingborg regnar det så mycket att folk bokstavligen drunknar. Det är crazy.

Konungen sa...

Jo
O tänk om man hade vart i Roskilde
Remeber The Roskilde Of 91 Bemmy!!!

Anonym sa...

Det är kul att vi ser så rädda alla tre ut när vi kikar ut ur logen.