torsdag, juli 19, 2007

The blåklint incident

Jag drog väck all Blåklint ur mitt land igår. Den har blivit för stor och tar över för mycket. Lite som Alliansen. Det sved, jag menar man har ju planterat det, lurat i det att det ska bli stort och ha det bra, och sedan ska man förnedra och döda det. Lite som Alliansen faktiskt, fast för dom lär det inte svida.
Noterade under kvällen att Alliansen inte är överens om skattepolitiken heller. Hade det vart sossarna med stödpartier som vart så här oense hade Adolf Reinfeldt skrikit sig blå om nyval.
Ja ja. Vi röstade. Vi får bädda eftersom vi la oss i säng med dom.

Spelade mina nya skivor med Navid och Gudarna. Det ger kraft att det finns arga unga människor som vill saker. Fantastiska texter, ömsom fantastiska låtar och ömsom mindre fantastiska.
Men låten "Vi gör det här för att vi måste" ska bli ledstjärnan för mitt år.
Jag är ingen popstar, hade jag vart det hade jag nog inte kunnat påverka så mkt i världen allt för upptagen med att sitta med Pete Doherty så det är välan bra att man är soctant.
Jag gör det för att jag måste, jag gör det för att jag kan.
En chans att påverka i mikro i alla fall. All förändring är inte bra, men det är förändring.

O i positiv anda kan jag meddela att jag drack kaffet ute i morse och det doftade sensommar. En vemodig vacker doft som gör att det hoppar lite i magen och man vill gråta och skratta lite samtidigt.

Nu ska jag dricka kaffe och RÖKA. Rökförbudet i kommunen är det dummaste jag vart med om, askfaten är kvar. Fast snart skvallrar väl nån bandybög o så får jag skäll.
Over

Inga kommentarer: