fredag, juli 27, 2007

Bildtext

Jag vaknade redan vid fem, spelade lite skivor. Förväntan var stor, Uppsala, denna glädjens boning.

På jobbet satt avundsjuka kollegor som oxå ville till Uppsala. Linn och jag retade dem, de ignorerade oss. Lite jobbigt faktiskt.

Linn stannade på Statoil för att köpa en vann, jag tog ut pengar och passade på att visa mina muskler. Vi nådde ett hus, det var inte det rätta huset. Jag skämtade lite, Linn visade fingret, något hon gjorde förbluffande ofta under dagen.

Rökande hyllade vi Yxbo, det var då solen sken, sen slutade den med det. Eftersom Linn körde var det hennes skivor, det var samma skiva många gånger på en dag, men bra. Konsensus är viktigt på soctantsresor.

I månkarbo stannade vi för en cigarett, precis innan det hade vi och två tanter varit i Vulva, där var det fantastiskt.

Vi var i ett köpcentra, där var det skorea. Det var oxå en gubbe som lyckades tjata till sig två kilo färska räkor gratis, han var så ful o dum att dom bara gav honom maten. Jag ska bli fulare o dummare så får jag oxå räkor. Räkor är från Göteborg o därmed inge bra.

Linn ska på Persmässan ikväll, så jag passade på att frisera henne. Linn har en förmåga att läsao skriva sms o måla naglarna samtidigt som hon kör, det är tufft.

Sista bilden ser vi Linn efter sammanbrottet i mitt kök. Tror inte hon vill åka till Uppsala med mig fler gånger.

O ja Uppsala. Nä vi hittade inte rätt infart. Men man såg domkyrkan på håll.

3 kommentarer:

Robin sa...

Vad gjorde ni i Uppsala? Är det inte outside your jurisdiction? Räddade själar på Galne Gunnars? Finns det fortfarande?

Anonym sa...

Vi mös på ett behandlingshem
Galne Gunnar det var tider

Anonym sa...

Snygging ju!

Du älskar ju Göteborg, skriv inte så där. Räkor är bra, bara bra.