lördag, juni 16, 2007

Vinströmmen, Voxna förs, Ovanåkers Kommun


Igår kl tolv lämnade jag med ganska plågade steg mitt jubb för att semestra. Veckan har vart hård, o kroppen är trött. Efter en kvart hämtas man upp av Chauffören Mikke för en bilresa på 200 meter till korvmojjen. Fiskekort köpes, korv ätes.
Sen börjar resan till utbygderna, man bara väntade på Aragorn, ingen mobiltäckning alls vilket påverkade oss alla mer än vad vi nånsin kommer erkänna. Så fort vi var på en kulle tog alla fram mobilerna lite diskret.
Håkan hade mest prylar, Fred minst.
efter att ha hämtat nyckelen till stugan hos umos släkting, så klart, packade vi upp prylarna i stugan o for till Nissjen där jag tappade en öring, första kastet. Mikke fick en på nåe fuskmete. Vi stanna vid Voxnan där jag fick TVÅ riktigt fina borrar
Sen grilla vi litta o åt fisken. Åkte tillbaka, det var så vackert att man ville tiden skulle stanna. Vi fiska länge länge. Peter fick en öring, han var nöjd. Plötsligt var det typ svinkallt utan att man märkt det.
Natten blev en pina då vissa snarkade satan i gatan.
Kl fem i morse gav jag upp o gick ut i solen o njöt. mikke kom runt sex vi såg en del fågel, fiskade en del, fast jag fick inget så det var inge viktigt.
Mer fiske.
Man är lycklig, fin tid med fina människor.
Nu fryser jag mest o tror jag blir förkyld, men det e skit samma. Kan de va värt. Tom o missa krysset kändes ok

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom att tänka på vad jag tror var nån Mel Brooks film där han drar folk i örat och säger "jag är nöjd med dej" konstigt? ja jag vet, har ingen förklaring. Fina bilder, man blir sugen på att plocka fram dom onödigt dyra grejorna och åka ut.
Fiske är i sanning en avkoppling som inget annat, en solnedgång, en klippa, ett spö och en kall öl i draglådan. Mumma för själen. Fridens.