fredag, juni 08, 2007

Tua en skådarinna?



Talade med folk igår. Först Tuas ömma moder. Vi dryftade ledighet. Känslan att slippa plikten det innebär att jubba. Bara en veckojevel kvar nu.

Sen med den gode Gnidaren Elon som skulle ut o åka spårvagn för att årskryssa en Rosenfink. Rosenfink är lite favoritfågel. Inte så ovanlig, men väldigt söt.

Den norske mannen snurrar runt på nätet.

Tua hade skådat med plugget o hittat en egen Svarthakedopping. Den är snygg den. Jag har sett den ytterst sparsamt. Typ två tre gånger.

Umos tycker jag är för elak mot Edsbyn, så det ska jag sluta med. Nån annan dag.

Dock e de frejda. En vecka till semestern. Svårt o bry sig. Orlayan kan slå ut ida. Jag har Nora Barlow en rosa o en blå som pryder mitt liv.

Jag har svårt att ta folk på allvar. Jag har svårt att bry mig. Jag har svårt att orka.
För övrigt ligger det en dunk vin i potten för den som vattnar mina blommor då min svenska resa skall starta.

Glädjande nyheter är att jag får besök. Den skadskjutne Johansson kommer med Majorskan. Inte helt för min skull, men ändå. Då ska vi kolla på PerErsvändan o så. Dessutom dyker Nils o Lina upp. Det är toppen. Dom har jag inte träffat på va fan kan de va, tre år? två? ja vete fan. Dom är i dagsläget i Abisko, eller Avesta.

Lina är gammal kollega. Vi startade upp "Veckans Brev" då vi varje fredag korade veckans bästa brev. Vi startade upp "Vi betalar inte" en subgruppering inom socialbidragshanteringen i HBG. Sen sluta hon o börja klippa folk ety hon hatade soc. Det är starkt. Många av dom jag gillar mest hatar soc, av olika anledningar. Skagget blev utmobbad redan på sopis. Bemmy drabbades av tristessen. osv osv. Sunesson sysslar med dans.

Helgen vete fan. Har bjudit in mig själv till Sonny o A-K, fast de vet dom inte. Kanske ska jag fiska med Micke teresa. Deiveidei ska kollas. Basilika ska mumsas. Chips ska ätas. Vila är ordet för dagen. Jag har för första gången sen 99 4 veckors semester. Den ska fan ente inledas med o va slut i rutan.
nej den ska inledas i Vinströmmen för vidare trabnsport mot Storholmen där jag ska äta upp Edas glass. Sen Göteborg. Där ska jag ragga brudar, misslyckas, sörja, för vidare transport mot Skåne. Sen kommer tuisen dit, vi ska åt Hörby o äta Pizza, o sen åt kristianstad för kinamat. Jag längtar efter henne väldigt mkt.
Efter skåne tar vi nån da i stokkolm igen. Sen blir de byn o bea o så. O woxstock. Mer stokkolm.

O sen vet ni. Då ska man rädda själar igen. Bajs å

5 kommentarer:

Anonym sa...

4v. Najs!

Anonym sa...

Är det olika sorters vin i potten beroende på hur kunnig man är på floran?

Konungen sa...

Dyrare ju fler blommor som lever

Konungen sa...

o nu ska ja på ica

Anonym sa...

Vinströmmen?