torsdag, juni 14, 2007

Rytmer från hemtrakten

Igår runt kl sex, skånsk tid, kom Nils o Lina körande med GPS till Byn. Att få besök är härligt, detta var mitt andra besök från Sverige.
När man bor så långt borta blir det så kärt att se de gamla vännerna. Nils o Lina har jag dessutom inte träffat på många år. Tre?
Dom har hunnit gifta sig, va i Thailand, jubba på Åhlens, sortera potatisar. Massa grejer.

Så det var en del att dryfta. Men innan dryftandet var det guidning. Vi gick Långgatan, o se det var cruising, massa raggarbilar utanför Kommunhuset. Sen gick vi på ICA.

efter en bit mat drog vi ner till Voxnan med spöt, de två skeptiska skåningarna skulle inte fiska alls. Jo du. Vi var hemma igen halv tolv. Under denna tid hann vi njuta av Voxnan. Lina fick nästan en fisk, Nils fick två träd!!! Att få ett träd, exempelvis bakom sig när man kastar ut kan hända. Men Nils fick först ett stort träd i ån, sen överträffade han sig själv med att få ett träd ungefär 20 meter snett bakom sig. Draget satt i toppen och Nils klättrade. vi funderar att anmäla det till Woxnadalsnytt. en tidning jag givetvis gav bort i gåva. Allt detta finns dokumenterat på foto som snart skall läggas upp här.

Sen satt vi o språka om folk o livet till sena natten. i morse åkte dom o det känns lyckligt men tomt.

Men vem bryr sig, imorgon kl 12 åker man o fiskar. idag har jag med lite tur Kapten Röds skiva i brevisen.
Jag är som Lundell. en lycklig man

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dom var ganska fundersamma över att alla glodde så. Jag har liksom slutat bry mig,
Vi såg dessutom Linn, kollega o hennes moder

Anonym sa...

såg du mej igår? jag såg inte dej. Vart gömde du dej då då?

Konungen sa...

Vid bron jue
celsiusskolan
Jag vinkade
Ville så desperat visa Nils o Lina att jag kände någon.
Någon som inte har långt brunt hår

Anonym sa...

då verkade jag lite lagom stram då!