onsdag, maj 02, 2007

Maj. Ja det är dags igen. SKAGGDIKT



Jag minns en afton i början av maj
Feta nassar hade partaj
Vi stod där i en lund i lund
Jag kissade en liten stund

Plötsligt två breda män kom fram
Dom hade i kroppen ingen skam
Kallade oss fula saker och var dum
Vi borde anat oråd, de var så skum

Plötsligt du orden sade så fint som så
Sittkissebögar ni är båda två
Det small som bara den o smärtan stor
Under revbenen små klena ben tyvärr bor

Skagget föll som en fura ner
Jag fick en smäll till kanske fler

Plötsligt var det afton

3 kommentarer:

Anonym sa...

Betyder detta att "Skagget" fyller år idag? I övrigt den finaste dikt jag hört en onsdag.

Om Skagget fyller år är jag med gläje den första att gratulera.

Anonym sa...

Innan var det så att varje ny månad inleddes med en skaggdikt
Skagget e min valentin o fyller därmed den 14 februari

Anonym sa...

Dikter som handlar om Skagg
får mig att glatt resa ragg
Upp i topp åker min flagg
bort blåser all min agg
Sittkissebög, så som en tagg
flyger du som plätt från lagg
Hård som lärkträdets knagg
framstår Lunds poetiska Skagg