måndag, maj 07, 2007

Hälsinghelg med allt det innebär

Att va ju fredag, med sorgset hjärta vinkade jag ajö åt emelie. Sen begav jag mig åt Stefans jubb för transport till bollnäs där det skulle shoppas.
Att shoppa i bollnäs är lite som att gå till affären och vilja köpa lammstek o det enda som finns är fläskkotletter.
Dvs rent fucking trams.
Rusade in på Dressman där Stefan nekade deras fina erbjudande till damens sorg, rusade in på Mobackes o handla en blomma.
Efter det var det dags att ge magen sitt. Kina.
Kina i Bollnäs är helt klart äkta. Ligger på övervåningen vid torget i en affärsbyggnad. Där luktar ganska illa och klientelet består av diverse lösa existenser med alkoholproblem.
Såna ställen får ALLTID mkt plus av undertecknad.
vi beställde tre små rätter med inkluderad glass.
Servitrisen bjöd på kaffe som hon sen tog betalt för
Maten var smaklös
Kina i Bollnäs får en stark fyra av fem på skalan. Hade det bara vart fler stöl-gubbar hade femman vart klock.
Givetvis tog vi Hemköp å, där var brandmannen och handlade. Bara en sån sak.
Gjorde som proust lade mig tidigt, somnade lycklig, somnar oroväckande ofta lycklig numera.

Lördagen var kryss och sen en udda upplevelse då jag deliriskt såg tre Stefan eftersom hans två bröder som ser likadana ut var här. Satt i en trädgård. Åt god mat. Kolla tevin, avhärdade blommorna. det växer satan.

Söndagen innebar sovmorgon, kaffe radio och promenad åt JP till. som den junkie jag är hade jag inte fått nog av Bollnäs utan åkte dit med stefan o hans ömma moder.
Inledde med Rusta, fasansfullt, men det blir alltid värre o det är bra.
micke teresa meddelade att det var MARKNAD vid dollar store, vi for dit, där var det en häst o massa folk, fult folk.
efter det Mobacke o harmoni, köpte massa jord, två stjärnflockor en rudbeckia o en skitfin näva som jag säkert lyckas döda innan onsdag. Den var dyr.
Tillbringade kvällen i trädgården
började på Stephen Kings Signal, den är bra. Somnade lycklig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, jag vill också läsa Signal.

Anonym sa...

Oh, jag vill också shoppa i Bollnäs.