onsdag, april 04, 2007

SÅ HÄRLIG

Ulla-Marie är en klippa. I denna interna blog ska jag nu berätta om min morgon. Jag vaknade tidigt och begav mig till min arbetsplats för att rädda själar. Det gick så där. Tio i sju loggade jag INTE in på min dator. Detta eftersom mitt konto är spärrat.. Lite jobbigt eftersom jag har kalender och telifonnummer o allt annat i datan.
Ringer UMOS för att ta reda på vem jag ska kontakta. Då visar det sig att denna HÄRLIGA människa har försökt hacka sig in på min data för att skriva det mogna ordet snopp. Därmed har hon spärrat rubbet. FIIIIINT

Annars tänkte jag införa skällfria onsdagar, det är ett led i min tanke att alla dagar ska va konceptdagar. Skällfri onsdag innebär att ingen får ringa och skälla på mig, känns ganska utopiskt.

Men ändå.
Måndag. Sångdag. Då sjunger man istället för att prata, det ger glädje
Tisdag. Mysdag, en dag för gryppkramar och möten
Onsdag. Som sagt skällfri dag
Torsdag. Poesidag. Man deklamerar allt i dikt.
Fredag. Öldag. Man är full på jobbet
Helgen får man göra va man vill på

8 kommentarer:

Anonym sa...

Till att börja med: Du är ju så in i bomben snygg alltså! Idol/lets dance/melodifestival/mumsmumsMånsm kan ta sig i brasan. Och vad kunnig du är då! Kan lagar, frön, blommor, fåglar, skånsk musik och framförallt så kan du rulla cigaretter jättefort. Din dialekt är underbar. Jag vaggas till sömn med dina ord ringandes i öronen. Idag blir det toblerone (på riktigt). På långfredan ska jag köpa dig en öl.

Konungen sa...

Se så härligt

o roligt, jag fattade nada.

Anonym sa...

ordet snopp har nog förstört mycket genom tiderna.

Kuffen sa...

*skratt* Ulla-Marie alltså. Men hallå, jag har väl också en underbar dialekt??
De där "dagsförslagen" var ju bra och gulliga. Idag har jag lunch-på-Gunnebo-slott-dag med en känd modedesigner. Det blir skôj.

Anonym sa...

Det där med skällfri dag är nopg bara o glömma
Kretinerna har inte anammat den
'
JEVVLA KÄRRING

Bemparn sa...

Det här resonemanget får mig att tänka på den läskiga TV-reklamen där animerade dockor föreställande en italiensk familj blir överlyckliga över en tomatsås på burk och frågar på ett innerligt sätt "Vilken dag är din Dolmio-dag?".
***
Jag funderar understundom på vilken dag som är min öl och TV-spelsdag. Då och då infaller den och då är det skojigt.

Pibben sa...

Temadagarna är ingen dum idé. Nyfiket undrar man hur en dag på jobbet ser ut? Allt kan hända eller?

Kaospatrullen sa...

Hur tar klienterna att allting som sägs på måndagar sjungs? Att utse veckans fröken har pågått på min skola, att utse veckans soctant har diskuterats, kanske kan det vara något för kontoret?