tisdag, april 24, 2007

En dåre går ut

Folkpartiet bär på en stolt tradition av idioter. Ola Ullstens bravader är ju skoj nästan jämt. eller skoj, det var trots allt på riktigt. Per Ahlmark, hobbyisraelen som gjort mer för att ta bort ordet demokrati ur den svenska ordlistan än Ulf Nilsson lever i våra minnen. Stollen tillåts fortfarande sprida sin dynga i media´. Hans bok "Vänsterns Skuld" kunde ha varit rolig om den inte vore så skrämmande.

Nåväl. Leijonborg är utan tvekan lågvattenmärket i Folkpartiets historia. Att som partiledare för ett uttalat liberalt parti syssla med populistiska främlingsfientliga infall i den grad han gjort är skamligt. Farligt, men mest skamligt.
språktestet som gjorde honom till Lejonkyngen är bland det märkligaste jag upplevt, hade det vart BSS-köret som ropat efter det hade dom polisanmälts o säkert fällts oxå.
Men icke lille Lasse. Han knöt nyliberlismens stora portalsvin till sig, Rojas, Rojas som plötsligt tilläts sprida sin rasistiska syn på tillvaron i diverse media. Rojas föreläste en gång på Socialhögskolan, gick i pausen, då hade han förklarat att ghetton är inte bara bra, det är ofrånkomligt och inget att kämpa emot. Han ville begränsa invandringen, detta eftersom han själv när han flydde från pinochet fick ett arbete direkt, om han nu flydde, han kanske var Pinochets spion, det faktum att arbetslöshet var en bristvara på den tiden sossarna styrde må han ha glömt. Rojas är en skam.
leijonborg är en farlig människa, det är bra att han går.
MEN???
Vem tar över.
Jan AH Björklund. Det mian damer och herrar är skrämande, Leijonborg är en bris i förhållande till denna obehagliga gestalt som står för allt jag hatar.
Folkpartiet har blivit det nya Ny Demokrati.
bengt Vesterberg. jag saknar dig

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så brilliant att jag inte har något att tillföra. Fridens.

Anonym sa...

Jag tycker att Britney ska regera!

Jag och Gode mor trodde att det var Per Ahlmark som var orsaken till att Johannes hade en stark folkpartisympati under en längre period.

Anonym sa...

jaja vad ska man säga din kultursnobb, vad kostade din väska? gratis eller....

Anonym sa...

Utdrag ur MSN-konversation i förrgår kväll:

Elon säger:
Folkpartiet är en riktigt löjlig jävla sekt. Inte undra på att XX [kompis som vill förbli anonym] föraktar det partiet mycket mer än moderaterna. Han har sin poäng med det.

Jens säger:
Jag föraktar nog också folkpartiet mer än jag föraktar moderaterna. Moderaterna är ju liksom ett parti för rika jävlar som vill ha en politik i eget intresse. Folkpartister är ju bara... ... ja svin eller nåt.

Anonym sa...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt uttalande som kanske kan tolkas lite pro-folkpartistiskt. Hade jag vetat att det skulle citerats offentligt så hade jag givetvis inte uttryckt mig så försynt om den där vedervärdiga församlingen.

Anonym sa...

Jag ber om ursäkt för att jag inte frågade dig först Jens. Men å andra sidan bröt jag inte mot några lagar i mitt citat som ju var åtminstone en smula avidentifierat...

Anonym sa...

Jag får väl helt enkelt justera protokollet:

Jag föraktar definitivt folkpartiet mer än jag föraktar moderaterna. Moderaterna är ju liksom ett parti för rika jävlar som vill ha en politik i eget intresse. Folkpartister är ju ett rasistiskt äckelparti med avskyvärda medlemmar och en människofientlig politik.

Konungen sa...

Vicken jevvla väska

Anonym sa...

Jag har en Teletubbies-väska inhandlad i Prag för 3 kronor. Du kan få låna den, Johannes.

Anonym sa...

Åh. Vilken bra text, jag måste länka till denna texten från min blogg om det går bra !??

Kolla in den om du vill: http://www.pumadiary.wordpress.com