lördag, april 14, 2007

ANDERS LILJEMARK



Vad har JP på cykel och Stefan med gura att göra med en krönika om Anders Liljemark?

Jo mina damer och herrar.
Idag efter att Jp och ut kryssat dök Stefan upp i min trädgård, vi spela räggi o begav oss åt Erikshjälpen till. Där inköptes en gura av märket favorit. Det dök dessutom upp en större kopia av JP vid namn Kalle.
Efter denna kaffe o köporgie gick vi åt Sässmanområdet till. Sässman har ett fågeltorn, ett torn ut gärna vill bestiga.
Vi gick över reningsverket ut i nån natur, plötsligt dök Anders LiljeMARK upp. Man undrade om tornet gick att nå? Det gör det utan problem svarade Anders "LÖGNAREN" Liljemark.
Det var fan sketamkt vatten o kor o annat hemskt o vi fick gå vidare, o vidare o sen vidare lite till. Till slut insåg vi att Anders "BLUFFEN" LiljeMARK lurat oss. Antagligen beroende på uselt lokalsinne. Men mest troligt för att han är ondskan själv.

Vi fick gå ända till Ovanåker, vilket i o för sig varvackert. Hade två tranor mycket mycket nära. Vi spelade en sång om Anders Liljemark för dom, då flög dom iväg

JP var smart o cykla hem, men guran fick vi bära.

För att orka startade vi FMAL. Förenening Mot Anders Liljemark.
Vi skrev ett antal sånger och dikter-

Håll till godo.

Fågelskådning en lördag eftermiddag

allt gick jävligt fel
raka spåret mot sässman till
över stock och sten och gammal sank mark
men hoppet e på topp
för vi har anders liljemark
Vi vill se Anders Liljemark vinka.

Dikt om Anders Liljemark

Vi trodde du var klok o stark
Du sprang över Sässmans mark
Du verkade ganska tuff
Men Anders du är bara en bluff
Vi säger aldrig mera hej
Anders är snutens lakej
O du joggar som en liten tjej

Anders Boye

Det gör ont när Anders guidning brister
Inte konstigt att du har rakat dina vrister.

Till alla som har barn i Anders Liljemarks skola. Låt dom INTE följa med på utflykter, antagligen kommer dom aldrig hem om Anders "kretinen" Liljemark tar täten.

Anders Liljemark. Vi riktar oss direkt till dig.
Vi skickar räkning på kemtvätten av våra kläder, dessutom begär vi skadestånd för den långa väg vi fick gå. i kr metern vilket blir 4800 spänn, samt 500 till brottsofferfonden.

Anders Liljemark du e en mackbög.
Se tidigare inlägg om mackbögen som lura oss vilse i karlskoga

12 kommentarer:

Kuffen sa...

Vacker visa! Låt mig höra Stefan framföra den vid nåt bra tillfälle.
Men hallå, ni måste ju ha stövlar pojkar! Det har ALLA skådare. Fast Anders Liljekvist/Liljemark kanske inte är skådare? Vad är han för en egentligen?

Anonym sa...

Jag gör ett antagande, slutsatsen blir att kombon Konungen och El Steffos lokalsinne är uselt. Jag bettar på Anders. Heja. Jag tror ni båda måste be U-M om hjälp..... ;-) Fridens.

Konungen sa...

Han är rektor på Alfta-skolan
Tillika gift med min reservmor Monica Liljemark
Vi årskryssa
Sånbglärka
Storspov (årshälsingkryss)
Enkelbeck
Fiskemås

Anonym sa...

Ahhh... Nu blir inte Mor Monica glad på dig när du skriver ner hennes käraste.
Storspov är väl inte fy skam? Jag tror dessutom att Sässman inte har sin storhetstid än på en månad. Slit nu din lade drul!

Konungen sa...

ja ska slita som fan
området verkar helt klart giftigt
även för sångare o annat smått
änder lär finnas
säkert har de redan flygt förbi en fjällgås
i like

Pibben sa...

Va? Dator hemma numera? Kolla då mitt fantastiska inlägg om musik i min blogg. Fridens.

Pibben sa...

Dessutom tror jag att du alltid behöver U-M:s hjälp..... ;-)

Anonym sa...

Fjällgås kan du landskapskryssa mitt i Hudiksvall, där rastar det ett gäng varje vår och höst. Osäker på hur vilda de är men räknas gör de nog ändå.
Jag blir också brydd (detta fina ord) av ditt helgbloggande. Men det är ju en välkommen trend. Helgerna har varit alltför långa...

Anonym sa...

var ju hos stefan o kolla hokki jue

Anonym sa...

Jag måste bara reda ut det här, finns det ett fågeltorn vid Sässman? Då var det inte så konstigt att ni hamnade i Ovanåker eftersom Sässman ligger mellan Ovanåker och Knåda... Menar ni inte fågeltornet man ser efter 301:an, som ligger på andra sidan vägen vid Edsbyverken? Som ligger vid Muckeltjärnen?

Anonym sa...

U-M till undsättning! Håll er ifrån Sessmanområdet helt och hållet. Det är äckligt. Åk åt Voxna istället.

Anonym sa...

om ni ska ut och skåda fågel så ta en genväg från röbron till skådartornet. Då får ni allt på en gång ngn slags "spa" blir, det fågel"spa"ning! Eller har ni/du redan prövat vägen, ja just ja.....