måndag, mars 26, 2007


Den nya regeringen börjar göra mig lite orolig. Det här övergreppet att ta Urinprov o andra tester på barn är både, som Bodström säger, populistisk, även Stalinistiskt.

Hur ska ett barn på väg åt fel håll få förtroende för en vuxen efter det?


Vi som är soctanter vet att förtroende är a och o i behandling och motovation. Skrämmande cyniskt av en skrämmande cynisk allians. Betyg i uppförande är inte lika illa, men minst lika kränkande. Jo fan det är lika illa det oxå. Repressiv allians med normerande värdegrund.


O a-kassan... Klart folk ska flytta, om dom vill. Det enda jag tänker på är Gläns Över Sjö och Strands "Blir Du Lönsam Lille Vän", ja o Tillbergs tavla då. Allt dom kämpade för o till viss del kämpade bort på 70-talet kommer tillbaka.
Jag är glad över att bo i ett samhälle som tar hand om de som inte räcker till, sjuka, folk med otur, folk som är lika mycket värda som alla andra.. Snart bor jag inte i det landet längre. Allt för att dom som redan har ska få mer. Jag själv har gått plus som bara den på det här maktskiftet. Det gör mig inte gladare eller mer moderat.

Inga kommentarer: