fredag, februari 02, 2007

ULF STURESON

Ulf Sturesson är för mig Sveriges bästa artist. Hans texter är vackra och skapar nån form av ledsen/gladkänsla i magen.
Det finns tre skivor att inköpa. Det borde alla göra.
Sen att han dessutom är en av världens vackraste män är bara en bonus.

Texten till brev Från Gud är som ren o sann poesi, storhet i det vakelmodiga skede i livet som kallas ändring. Njut. Köp som sagt skivorna

Brev från gud
Blåsten nöter hål i skallen tvingar in små löv i hallen brev från gud
fast jag går inte ut nåt mera mänskor regn och lera gör mej sjuk
Från parken hör jag barn och kvinnor
i luften virvlar vita flingor brev från gud
jag borde väl gå ut och titta men jag orkar inte, inte nu
Jag törs inte öppna fönstret rädd att livet blåser in och ledan får ett slut
En hård madrass jag ligger naken färgen trillar ner från taket brev från gud
men ingen post från någon annan ingen tidning, inte minsta ljud
Bäst jag kliver upp och diskar bladen på min växt har vissnat brev från gud
som säjer det är dags att börja om du har legat länge nog nu

Jag går upp och öppnar fönstret låter livet blåsa in och ledan få ett slut

Nya låtar finns på My Space. Ny skiva i April.

9 kommentarer:

Sonny Bonnet sa...

Inte missa honom LIVE i Bollnäs och Edsbyn 5 och 6/4. Och som grädde på moset är Sonny Bonnets Orkester förband!

Sonny Bonnet sa...

ses vi ikväll föresten?

Konungen sa...

jag är där

Konungen sa...

Nog gör vi
Ja såg Stureson, en påtagligt sur, i kristianstad dåp han spela kl 3 på lilla scenen på tivolirock
det var trots ilskan o att ingen kolla fantastiskt

Kuffen sa...

Jag börjar tackla av i bloggsammanhang. Hamnar mer och mer efter i folks liv.

Hjortfot sa...

Alltså, jag såg Sturesson för lite över ett år sen. Men stackarn hördes knappt, för tusen människor stod bakom oss och hade svårt att hålla flabben.

Hjortfot sa...

Synd för honom, synd för oss.

Pibben sa...

Jag är svag för det där 80-tals stuket. Vetifan varför men det går rakt in. Jag vill se det live, med en öl i handen. Det är mörkt runt omkring, stroboskopljuset sveper fram i lokalen, därborta står en tjej och kollar hit, men inte på mej. På nån annan. Skit samma, jag har min öl.

Kuffen sa...

"Skit samma, jag har min öl." Det där är ju själva essensen av Singel 2007. Uttalat av en familjefader. Fan och satan, så fint.
Jag är ledsen att jag missar Stureson i det karga nord, men jag prickar väl in andra tuffa högtidsstunder istället, som det verkar.