onsdag, februari 21, 2007

Tillgängligt ledarskap

Igår när jag kommit hem efter att ha frusit sönder vissa vitala organ startade jag upp en omgång Civilization ringde det i min fina telifon.
Munter och glad begav jag mig för att svara, just denna gång kunde det ju vart en snygg tjej, det var det INTE. Det var lappen från Norr, Stefan, han ringde för att dryfta ett smärre problem. Nämnligen sin bil, det vet ju alla att det är mig man ska inga om bilen krånglar. Fakta i skeendet var att Stefan som ska åt Ö-vik till på semester hade fastnat i snön. PÅ SIN EGEN PARKERINGSPLATS!!!
Som den riddare jag är begav jag mig i 17 minus mot Stefans parkering. Bilen var som vanligt röd japansk o horribel, men nog satt den fast. Jag frustade o puttade men den var fast som det dära svärdet i Kung Arthur.
Ringde raskt JP som i kraft av skägg o geografiskt ursprung känns stark. Han var i Bollnäs. Hur man kan välja att va i Bollnäs när man kan stå o frysa på en parkering i edsbyn övergår mitt förstånd. Även Sonny, kollibojsaren från byn kontaktades. denna gentleman begav sig raskt mot Stefans parkering, men han slapp ety vi hittade en granne i röd jacka som hade en st bil. Det borde ju funka klurade vi ut. Ordnade fram nåt rep o sen kördes det bogsering. Det gick inte.
Grannen mumlade något, tror det var norrländska för: Din bil är ful, du är ful o man kan INTE fastna på sin egen parkeringsplats om man har en hjärna.
Vi begav oss tillbaka till Stefans palats för att tina upp. Det gick så där. Började klura på vilka man känner i edsbyn, tack Stefan för att du belyser den stora ensamheten.
En stor eloge till portföljflickan som erbjöd sig att komma med en dragkrok, va fan de nu är för nåt.
Ringde Moder Theresa Micke som tyckte vi skulle ordna fram en traktor, förklarade tålmodigt för honom att jag redan ringt alla NOLL jag känner som äger ett dylikt fordon.
Då slog det mig.
Björn Osberg, Le Chef. Han har en begriplig dialekt, han kör bil från Stokkolm o bör ha en stor stark bil med tanke på att han är chef inom soc o därmed rik.
Stefan ringde Björn och det var ett roligt samtal att avlyssna, det var liksom inget omedelbart omhändertagande på gång, om inte Stefan borde omhändertas för att han FASTNAT PÅ SIN EGEN PARKERING. Men det finns tyvärr inga lagar mot den formen av extravagant intelligens.
O vad sker mina damer o herrar.
Björn kommer körande med Bruce ljudande högt och vackert. Han ordnar saken på tio minuter, han förolämpar oss inte ens, eller oss. Det är ju inte mitt fel att Stefan ordnat så att hans bil fastnat på DEN EGNA PARKERINGEN.
Tack Björn, du har visat hur ledarskap i 2000-talet ska se ut. Ledarskap i Norr.
Dagens hjälte.

O stefan, åk för fan till kanrieöarna på din nästa semster.

För övrigt var det den vackraste morgonen hittills i morse, satt med kaffet o såg solen gå upp över slalombacken, tunna moln som lös av orange. Det ger en kraft att orka lite till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=15680

Asså va fan. Kolla länken. O BILDEN bilden av den urgamla traditionen i ALFTA

Anonym sa...

Aaargh! På tal om snö och bilar:
***
Idag hade jag bestämt att åka i min fina bil med min fina sambo till det fina Malmö och den fina rockklubben KB för att se den fina bossanova-akten Nouvelle Vague framföra fina covers av fina punk- och depprocklåtar. Just denna dag, när jag för första gången på åratal lyckats få ändan ur vagnen till att återknyta bekantskapen med musikbaren i mitt forna hood så blir det allvarliga varningar från väderspåmännen om snökaos på det skånska vägnätet.
***
Jag får väl spela TV-spel och dricka bemp i stället. Nåja. En bal på slottet...

Kuffen sa...

Det där var ord och inga jävla visor!
Norrland asså. Vet du, jag tror jag släpar med mig hela min Elton-kollektion så spelar vi sönder hela Ovanåkers kommun.

Konungen sa...

Ni får ju ente ens gå ut säger dom på internetradion som når skogarna