fredag, januari 05, 2007

SJ Östtyskland och en Kines

Igår efter en trevlig stund med Majorskan från Ringvägen och Grefven från Waxholm begav jag mig till centralen för vidare transport mot byn.
Tågen till Bollnäs avgår ALLTID från perrong 7, det är en nätt promenad på så där tre mil. Trampe o jag fann till slut tåget och det visade sig att jag fick sitta i en liggvagn. Något irriterad lade jag mina saker på sätet, det fina sätet byggt 19frösihjäl.
Trampe behövde uppsöka det hemliga stället vilket han gjorde. Plötsligt kommer det en kines. Han ser påtagligt förvirrad ut,. Han bär på en kasse som är full med, tror jag, soya som har läckt.
Han börjar torka av sina saker, detta ungefär sju centimeter från mig så det droppar. Att det är tomt i hela korridoren struntar han i. Kineser är trångbodda har jag hört. Efter mycket stönande o donande ska han slänga påsen och rycker i toalettdörren, den röda signalen struntar han i. efter att ha ryckt tre gånger ger han upp och slänger skräpet på golvet. Trist med papperskorgar. Han försvinner, till min lättnad, men återkommer snabbt med en soyakletad rulltårta som han lägger på brandsläckaren.
Tåget avgår, bara fyra minuter sent, givetvis är det knökfullt. Jag går till Bistron och talar med en alkad gubbe.
Vem kommer då?
Jo den sovande kinesen har vaknat. Han beställer kaffe. Då skakar tåget till. Han spiller kaffe.
Han reagerar inte utan går tillbaka med sin tomma kopp.
Sen kom jag hem.
Sen såg jag Freaks And Geeks.
Till tre
Sen sov jag
Leve SJ.
Jag tycker doms ka skrota X2000 det är mesigt. Tidtabellerna har dom ju redan skrotat så jag tycker vi alla ska transporteas á la Honecker.

4 kommentarer:

Sonny Bonnet sa...

jag tycker att man lika gärna kan skrota alla fortskaffningsmedel och knalla istället. trevlig helg!

Kuffen sa...

Y-buss är som tidigare sagt alternativet för den som är grinig på SJ.
Fast det var väl inte SJ:s fel att du råkade i sällskap med en slabbig kines?

Anonym sa...

Och man hade inte fått så många skojiga skojiga sms om inte kinesen varit där.

Anonym sa...

Undrar hur många SMS den här mannen hinner med att skicka under en dag egentligen...