tisdag, januari 16, 2007

Parodi, prodi, porrifieri

Missade till min stora sorg det mesta av den fina galan igår. Arbetet tog ut sin tribut.
Men Björn Lind trotsade sin förkylning. Kajsa Ingemarsson skojade, tror jag.
Babben o hon den blonde skojade väldeliga.
Sverige är inget land, det är ett skämt, ett lyte.
Ge mig en riktig gala, glitter glamour och allmän glädje

För övrigt tycker jag att det är intressant det här med vädret.
Inte lika illa som Gudrun, tror dom 100000 utan el skiter rätt bra i det.
Jag förstår inte.
Sverige är inget land, det är ett skämt, ett lyte.

5 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

I och för sej är det väl knappast troligt att motsvarande galor i andra länder är så mycket att ha heller.

Anonym sa...

Det var ett fasligt klag på Sverige här. Skärpning tack! Svea Rike är ju bäst!
***
Nog för att vi har fjöntigheter i det här landet, det vill jag inte förneka, men jag måste ändå säga att Sverige är... helt enkelt bäst.
***
Vi har en rätt jönsig men ändå underbar samförstånds- och jämlikhetskultur som jag på allvar tycker vi ska vara stolta över.
***
Heja!
***
Jag är delirisk efter att för en gångs skull haft mycket att göra på jobbet.

Kuffen sa...

Jag är inte så säker på att Sverige ligger i toppligan längre, Bemmy. Alltför många gör ju sitt bästa för att rasera landet. Jag fortsätter gärna med klagosången.

Anonym sa...

Och idag har vi konstaterat att gäddhäng är bättre än för knöliga muskler. Underbart!

Anonym sa...

Jag vägrar att ge mig. Sverige är bäst! Men det är sant att det finns gott om krafter som jobbar på att störta det hela i fördärvet. Dom får inte lyckas!