lördag, januari 27, 2007

Att komma hem

Stefan Jonsson skriver i Andra Platser om att hemmet är en stark symbol för förtryck utifrån postkoloniala strukturer och maktstrategier i postmodern idéteori.
Han menar att bilden av hemmet har styrt kolonialmakterna, vilket nog stämmer. Jag menar Indien spelar crocket o Pakistan landhokki. Detta är givetvis inte fundamentet i ett förtryck, men att återskapa sitt hem på en annan plats under hot är givetvis inte så trevligt.
Bra bok.
Dålig analys av mig så köp den o läs istaället

Iallafall så längtar jag alltid hem, är det hemma är det bra.
Varför åka på semester, det räcker med en heldag i Gävle sen längtar jag efter min fula etta med sina fula tapeter o de fula borderna
Leve Hemmet
Leve hemmasittandet
Imorgon ska jag shoppa loss i stokkolm, det slutar nog med ett besök på Waynes o sen sitter jag där o längtar hem

Vad har hänt med mig

För övrigt är krysset äckligt svårt ida
Nån som kan operatanten eller dansbandsfjanten

3 kommentarer:

Pibben sa...

Ang. Krysset säger hustrun att operasångerskan är Malena Ernman och dansbandsfjanten skulle vara Hans Martin.

Per sa...

Ditt hem är din borg - ett skydd mot omvärldens fasor.

Per sa...

Hej Pibben! Vi är samtida..